July 7, 2007

kesengalan tanpa had....

arggghhh.....penat seh nak tempuh hari² yang menyengalkan....msk ofis ari ni jer disambut dgn sajian list projek yang nak kena siapkan before nex week..di tambah dgn projek mgu lps yg belom siap2 lagi...lembab btol aku wat keje....tapi nk wat mcm mn kalo dh xdee mood benda senang pon jadi ssh.....2 psl weekand lps aku aku xde kt kl...sbtu,ahd,isnin amik unpaid leave....bosan seh....skali skala kn rest kepala otak yg dh hampir mereng neh,dpt la rest kejap kt tempat yg slalu aku pegi kalo ada mslh,sejak bekerjaya balik neh byk tul mslh yg kena tempoh,biasa la selagi hayat dikandung badan kn la tempuh dgn sabar....byk benda nk kena pikir...hal sendiri hal orang sume kena pikir....last 2week aku rasa paling sengal skali keja bertimbun2.....blom setel keja dh smpai projek br.....kdg2 kn hold dulu prjk yg tgh buat sbb ada projek yg a.s.a.p....nyampah btol la dpt prjk yg urgent2 neh....
kerja,kerja,kerja selagi tak tutup mata.....nampak gaya khamis ni pon kena kerja la....wlaupon public holiday....kalo sultan mizan tau kompom dia murka...tapi nak wat mcm mn kalo xkerja xsiap la job aku....pastu ada harapan kena mrh xpon dikasi warning letter.....hahaha...tp bagus jg keje public holiday....triple pay maaa...saper xnak...aku lagi le nak...kalo dok lepak rmh pon xde hasil....nk kuar jln2 akaun pon ckup2 utk gaji mgu dpn jer....lgpon aku lbh suka kalo wat obertime hari2 cuti.....opis xde org xde sapa2 nk kaco aku...selain dr bebudak id.....ilham pon byk.....mls la wat obertime pas kul6 badan dh penat ilham pon kurang.....pastu nk kejar keje tepi yg br sket2 msk neh...mlm le ms nk wat freelance pon...hahaha...rezki mana ble tolak kan.....
job2 ni la nk mantapkan sket skil aku yg xseberapa neh.....disamping dpt payment yg ble tahan....ckup la kalo nk angkat levi's sehelai...hahaha...xkisah la mahal ke murah ke duit aku lantak le....bkn aku curi pon....tp aku nk angkat graphic card dulu....ngeri siut pc xde gc silap2 ble meletop...dh la masa final lps aku gamble je wat final prjk....tawakkal je la...nsb slamat tanpa masalah...gaji aku mn ble dpt sume ni.tolak tu tolak ni tgl bape sen je balance..

1 comment:

tun teja said...

ye..selagi idup
keje keje keje keje.
pastu dpt duit enjoy kata.
gagaga